Waarom een sterke bedrijfsidentiteit van essentieel belang is voor uw bedrijf
De bedrijfsidentiteit kan omschreven worden als het DNA van uw bedrijf. Een absolute sleutel tot succes om te groeien als nooit tevoren. Het zorgt ervoor dat de klant gaat geloven in en vertrouwen op uw merk. Om te ontdekken wat de kracht achter uw bedrijfsidentiteit kan zijn zullen we tijdens een persoonlijk gesprek een aantal aspecten onderzoeken. We beginnen met wat uw bedrijf precies doet en vervolgens hoe dit gedaan wordt. Als laatste kijken we naar de ‘waarom´ achter het bedrijf. Deze ‘waarom´ wordt door ons uitgeschreven tot een ijzersterke bedrijfsidentiteit. Deze zal vanaf dan de kapstok binnen uw bedrijf zijn. Alles wat er gedaan wordt binnen en buiten het bedrijf moet de desbetreffende ‘waarom’ uitstralen.
Binnen no-time een complete strategie voor uw bedrijf
Een goede bedrijfsidentiteit bestaat dan ook uit verschillende onderdelen. Niet alleen het logo, maar ook de huisstijl dient terug te komen in alle communicatie. Dit houdt in dat er tevens een goede samenhang tussen woord en beeld moet zijn. Oftewel: het design van alle documenten moet de identiteit weerspiegelen. Denk aan brieven, e-mails, offertes, presentaties en social media posts. Wanneer een document voor een externe partij een sterke bedrijfsidentiteit heeft, is dat in het voordeel van de organisatie. Een slechte bedrijfsidentiteit met verkeerde ontwerpelementen op de verkeerde plekken echter, kan de gehele organisatie in een slecht daglicht plaatsen. En dat wil geen enkel bedrijf.
Levenslang profijt zonder oneindige investering
Wanneer goed beheerd en uitgevoerd kan een bedrijfsidentiteit zo sterk zijn dat een organisatie aan enkel een bepaald lettertype of een specifieke afbeelding wordt herkend. Een goed voorbeeld van zo’n goed doorgevoerde identiteit is het bedrijf McDonald’s. Slechts met één gele letter worden zij wereldwijd herkend als dé fastfoodketen voor jong en oud. Bekend om het verwelkomen van alle klanten, passen zij zich aan alle ontwikkelingen op het gebied van eetgewoontes aan. Op deze manier weet men dat zij altijd terecht kunnen bij McDonald’s en dit is dan ook waar zij aan denken bij het zien van slechts die ene gele letter. Een letter die je in de gehele bedrijfsketen terugziet. Van bedrijfskleding, verpakkingsmateriaal en promotie-uitingen tot de kassabonnen. Precies hoe ijzersterke bedrijfsidentiteit management eruit hoort te zien.
Creëer duidelijkheid en ontdek de effectiviteit hiervan binnen een maand
Iedereen moet ergens starten om een dusdanige groei te kunnen behalen. En daarom zullen wij de juiste templates voor u ontwerpen die door het gehele bedrijf voor alle documentatie kunnen worden gebruikt. Tevens ontwerpen wij logo’s en huisstijlen voor degene die hier graag eens een frisse blik op werpt om de basis te versterken. Samen zorgen wij er dan voor dat alle ontwerpelementen op de juiste plek in een document worden toegepast. Wanneer dit gerealiseerd is kunnen alle medewerkers binnen een bedrijf werken met de juiste logo’s, lettertypen, afbeeldingen, etc.
Heeft u de bedrijfsidentiteit al goed voor elkaar, maar mag er nog wel wat verbeterd worden aan de identiteit van één of meerdere merken binnen het bedrijf? Wacht hier dan niet te lang mee. Een bedrijf is enkel zo sterk als haar zwakste schakel. Ieder onderdeel van het bedrijf dient net zo sterk over te komen. Lees hier meer over in onze blog merkidentiteit.
Kunnen wij u helpen met het opstellen van een sterke bedrijfsidentiteit? Neem dan contact op en ga samen met ons voor groei!
Inspiratie: Waar staat McDonald’s voor? | McDonald’s
GERELATEERDE ARTIKELEN
15/03/2021
Direct resultaat op Google met Search Engine Advertising
Met het inzetten van Search Engine…
12/03/2021
Hoog scoren in Google zonder bakken met geld te investeren
Ontelbaar veel websites zijn er te…
22/02/2021
In 3 stappen naar een visuele identiteit met een sterk design!
Design draait om het plaatsen van de…