Wat is SEO en hoe werkt het?
Ontelbaar veel websites zijn er te vinden via zoekmachines. Wij gaan de uitdaging aan om uw website bovenaan deze oneindige lijst te krijgen. Dit doen wij middels het inzetten van SEO: Search Engine Optimization. In het Nederlands wordt dit ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. In dit proces van zoekmachineoptimalisatie gaan wij voor u aan de slag om uw online content dusdanig op te zetten dat u hoger zult ranken in Google op de zoekwoorden waar u graag op gevonden zou willen worden.
Hoger ranken in Google met deze 3 onderdelen van SEO:
-
Content
Het plaatsen van de juiste content op de juiste plekken kan een wereld van verschil maken in uw zoekmachineoptimalisatie. En dan hebben we het niet alleen over de tekstuele content, maar zeker ook over de te gebruiken afbeeldingen en video’s. Er zijn vele manieren om uw website in te vullen, maar slechts enkelen zullen het gewenste effect hebben op uw ranking in Google. Weet u welke zinsopbouw, welke titelkeuze en welk woordgebruik het beste werkt voor uw specifieke website? Wij zoeken het voor u uit en kunnen de adviezen direct voor u realiseren.
-
Techniek
Naast het plaatsten van de juiste content en het inzetten van een sterk design is het ook zeer belangrijk dat alles technisch gezien in orde is. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de impact die een te trage website met zich mee kan brengen ten opzichte van uw populariteit en daarmee de vindbaarheid van uw site. Of aan een mobiele weergave van de website die niet overzichtelijk of passend is. Onze websitebouwers zorgen ervoor dat uw website uitstekend scoort op de technische aspecten en daarmee interessanter wordt voor Google.
-
Linkbuilding
Google vindt het erg belangrijk om uw website een bepaalde autoriteit te kunnen geven. Hoe belangrijk is uw website? Zijn er meer mensen die connecten met uw website en zijn er links te leggen tussen deze accounts? Om Google hiervan te overtuigen werken wij met veel interne en externe links; oftewel linkbuilding. Onder interne links verstaan we het doorlinken binnen uw eigen website. Bijvoorbeeld van de ene naar de andere pagina of met een hint naar een te openen bestand op dezelfde pagina. Bij het externe linken kijken we naar de mogelijkheden om andere websites en accounts te benoemen op uw eigen website en vice versa. Deze wederzijdse benoeming ziet Google als een link die bevestiging geeft over de populariteit, relevantie en betrouwbaarheid van uw website. Deze factoren brengen u hoger in de ranking van zoekresultaten.
De eerste en laatste stap om uw SEO naar een hoger niveau te tillen: Zoekwoordenonderzoek
Uw potentiële websitebezoekers kunnen op ontzettend veel verschillende woorden en woordcombinaties zoeken in Google. Het is daarom van groot belang om van tevoren af te spreken op welke zoektermen u graag gevonden wilt worden. Hierbij gaat het niet alleen om de eigen wensen en kwaliteiten maar zeker ook om de populariteit van bepaalde zoektermen, de lengte hiervan en de mate waarin de concurrentie deze gebruikt. Om een sterke lijst met zoekwoorden te creëren wordt er eerst een zoekwoordenonderzoek gedaan. De resultaten van dit onderzoek nemen wij mee in uw zoekmachineoptimalisatie. Wilt u meer lezen over zoekwoordenonderzoek? Klik dan hier voor een artikel op dekrachtvancontent.nl
Ook hoger scoren in de zoekresultaten van Google? Neem dan contact met ons op om uw SEO-proces te starten!
GERELATEERDE ARTIKELEN
15/03/2021
Direct resultaat op Google met Search Engine Advertising
Met het inzetten van Search Engine…
18/02/2021
Creër eenheid in uw bedrijf, ontdek de waarde van bedrijfsidentiteit!
De bedrijfsidentiteit kan omschreven…
15/02/2021
Merkidentiteit: Met slechts 1 proces van bedrijfsidentiteit naar merkstrategie
Het hebben van een ijzersterke…